Loyaliteitsprogramma - algemene voorwaarden
Algemene informatie over het MateMundo.nl loyaliteitsprogramma
Het loyaliteitsprogramma maakt het mogelijk om gratis producten te ontvangen in ruil voor punten die de deelnemer verdient door te winkelen in de MateMundo.nl shop en door beoordelingen en recensies toe te voegen over producten die door de shop worden aangeboden.
Deelname
Deelnemers aan het loyaliteitsprogramma zijn degenen die geregistreerd staan op www.matemundo.nl.
Regels voor het berekenen van punten
1. Punten worden berekend op basis van de geldwaarde (EUR) van de bestelling. Bij het plaatsen van een bestelling verdient de klant automatisch een aantal punten dat wordt berekend volgens de volgende formule:
X = de puntwaarde van de bestelling, waarbij 0,03 EUR = 1 punt (bijv. als de waarde van de bestelling 121,4 EUR is, is het aantal toegekende punten 121,4 / 0,03 = 4046,67)
2. Het getal X wordt niet afgerond op gehele getallen.
3. Er worden ook punten toegekend voor:
- het toevoegen van een mening van de klant over een product dat in de winkel is gekocht (7 punten voor elke mening die door de winkel wordt geaccepteerd) en het toevoegen van foto's bij de mening (7 punten voor elke geaccepteerde foto die bij de mening is gevoegd),
- abonneren op de nieuwsbrief van de winkel (eenmaal 10 punten toegekend).
4. Punten worden niet opgeteld bij de verzendkosten van je bestelling (als je ervoor kiest om je bestelling te laten verzenden naar het adres dat je hebt opgegeven tijdens je registratie).
5. Punten worden weergegeven als meetbare getallen.
Conversie van bestelwaarde per punt
De omrekening van de orderwaarde in punten wordt gebruikt om de punten (gemarkeerd als in behandeling) te berekenen die de klant ontvangt wanneer hij een bestelling plaatst. De regel voor het berekenen van punten volgens de omrekening van orderwaarde per punt wordt besproken in het gedeelte "Regels voor het berekenen van punten" van dit reglement.
Soorten / status van punten
- afwachtende punten – dit zijn punten die automatisch worden toegekend wanneer een klant een bestelling plaatst. Pending points wachten op verificatie van onze kant. Verificatie betekent dat de status van in afwachting zijnde punten wordt gewijzigd in een van de volgende twee statussen (bijgeschreven of geannuleerd). Punten met een wachtstatus worden niet meegeteld bij het berekenen van het puntensaldo van een klant,
- gecrediteerde punten – dit zijn punten die door ons zijn goedgekeurd. De wijziging van de puntenstatus van in behandeling naar bijgeschreven punten vindt plaats wanneer de transactie (aankoop) is afgerond. Punten met een bijgeschreven status tellen mee bij het berekenen van het puntensaldo van een klant,
- geannuleerde punten – dit zijn punten die niet met succes zijn geverifieerd en worden geannuleerd wanneer de transactie niet is voltooid (bijv. geen betaling, het niet ophalen van de producten binnen de door ons gestelde termijn). Punten die als geannuleerd zijn gemarkeerd, worden niet meegeteld bij het berekenen van het puntensaldo van een klant,
- gebruikte punten – dit zijn punten die de klant heeft gebruikt om bestelde producten te betalen. Gebruikte punten worden automatisch opgenomen in het puntensaldo van de klant op het moment dat hij betaalt met punten voor de bestelling. Punten met een gebruikte status worden meegeteld bij het berekenen van het puntensaldo van een klant.
Verificatie van punten
1. Verificatie van punten betekent de wijziging van de status van uitstaande punten die aan een specifieke transactie zijn toegewezen in een van de statussen:
- gecrediteerde punten,
- geannuleerde punten.
2. Het wijzigen van de status van punten van in behandeling naar bijgeschreven of geannuleerd is onomkeerbaar.
3. De verificatietijd voor punten is maximaal 40 dagen vanaf de datum van de bestelling.
4. Pending points worden bijgeschreven wanneer bekend is dat de transactie is voltooid, d.w.z. dat de betaling is ontvangen en de bestelde producten door de klant persoonlijk zijn geleverd of afgehaald binnen een door ons gespecificeerde periode van maximaal 20 dagen vanaf de datum van verzending.
5. Punten in afwachting worden geannuleerd als de transactie niet heeft plaatsgevonden (bijv. geen betaling, het niet ophalen van de producten binnen de door ons aangegeven periode van 20 dagen vanaf de datum waarop de bestelling is geplaatst).
Puntensaldo van de klant
1. Het puntensaldo van de klant wordt berekend met de volgende formule:
puntensaldo klant = totaal bijgeschreven punten - totaal verbruikte punten
2. De klant kan alleen de punten gebruiken die als het puntensaldo van de klant zijn gedefinieerd.
3. Wanneer een aankoop wordt gedaan, wordt het puntensaldo verminderd met het aantal gebruikte punten.
4. Het puntensaldo wordt automatisch gebruikt bij de volgende bestelling als je klikt op de optie: gebruik het puntensaldo.
5. Alle producten die kunnen worden ingewisseld voor spaarpunten vind je in het tabblad "Producten van het spaarprogramma".
6. Het aantal punten uit het puntensaldo van de klant dat de gebruiker tijdens het bestelproces heeft geselecteerd, wordt gebruikt voor de bestelling op voorwaarde dat het puntensaldo groter is dan het aantal gebruikte punten.
7. Het puntensaldo kan door systeembeheerders worden gewijzigd als een bestelling wordt geannuleerd.
8. Elke geregistreerde en aangemelde klant ontvangt informatie over het huidige puntensaldo en kortingsmogelijkheden.
9. Punten kunnen alleen worden ingewisseld voor producten die met punten verkrijgbaar zijn.