FAQ - wij beantwoorden uw vragen!
Dagelijks ontvangen wij veel vragen van u. U stelt ons vragen over de producten in onze winkel, de werking van onze website, de werking van uw rekeningen en de verwerking van uw bestellingen. Wij proberen u altijd zo goed mogelijk te antwoorden en u zo goed mogelijk te helpen. Om het u nog gemakkelijker te maken de informatie te vinden die u interesseert, hebben we besloten de meest gestelde vragen en hun antwoorden op één plaats te verzamelen.
Categorieën van vragen:
- Productgerelateerde vragen:
- Wat zijn de afmetingen van het product (mate kalebassen, bombillas, thermosflessen en andere yerba mate accessoires)?
- Wat is het verschil tussen een keramische en een kalebas of palo santo mate kalebas? Hoe verzorg ik ze?
- Waarom zien alle monsters in de yerba mate-set die ik heb gekocht er hetzelfde uit?
- Ik wil het product in de set vervangen. Is dit mogelijk?
- Kan ik een groothandelsorder plaatsen en hoe? Wat zijn de groothandelsprijzen van de producten?
- Wat is de beste yerba mate om mee te beginnen?
- Vragen over inkoop, levering en orderafhandeling:
- Hoe betaal ik mijn bestelling?
- Hoe en wanneer komt het pakket aan? Wat zijn de verzendkosten?
- Is het mogelijk om internationaal te verzenden? Wat zijn de verzendkosten?
- Is het mogelijk om mijn bestelling persoonlijk af te halen?
- Waarom is mijn bestelling nog niet aangekomen?
- Mijn bestelling staat in de wacht. Waarom?
- Kan ik het pakket volgen?
- Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
- Wat is het verschil tussen een retourzending en een klacht?
- De producten die ik heb besteld zijn beschadigd tijdens de levering. Hoe kan ik ze terugsturen?
- Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar ik wil de producten niet. Hoe stuur ik ze terug?
- Hoeveel moet ik betalen om mijn bestelling terug te sturen?
- Hoe lang duurt het om mijn retourzending/klacht/terugbetaling te verwerken?
- Vragen over de winkel en het account:
Productgerelateerde vragen:
1. Wat zijn de afmetingen van het product (mate kalebassen, bombillas, thermosflessen en andere yerba mate accessoires)?
We proberen elk product dat in onze winkel verkrijgbaar is goed te beschrijven, zodat onze klanten precies weten wat ze kopen. U vindt informatie over de afmetingen (inhoud, hoogte, breedte, diameter, enz.) in de productnaam, beschrijving of in de parameters onder de beschrijving. Als er informatie ontbreekt, laat het ons dan weten - we vullen het zo snel mogelijk aan!
2. Wat is het verschil tussen een keramische en een kalebas of palo santo mate kalebas? Hoe verzorg ik ze?
Onze winkel biedt een verscheidenheid aan mate kalebassen van verschillende materialen - keramiek, palo santo hout of natuurlijke kalebas. Keramische vazen zijn duurzamer en beter bestand tegen externe factoren en mechanische schade. De meeste kunnen zonder vrees in de vaatwasser en met wasmiddelen worden gewassen (indien dit niet het geval is, staat deze informatie in de productbeschrijving). Maatjes van organische materialen zijn iets veeleisender. Ze moeten voor het eerste gebruik goed worden voorbereid en tijdens het gebruik goed worden verzorgd om zo lang mogelijk mee te gaan. Voor meer informatie over de soorten yerba mate kalebassen en advies over de verzorging ervan, bezoek onze blog.
3. Waarom zien alle samples in de yerba mate set die ik heb gekocht er hetzelfde uit?
Wanneer je een yerba mate set met samples uit onze winkel koopt, krijg je de garantie dat elk sample anders is en geen enkele smaak herhaald wordt. Hoewel, wanneer je het pakje opent, elk monster er hetzelfde uitziet, zit er in werkelijkheid in elk pakje een andere smaak. De naam van de variant en de samenstelling van het gedroogde product vindt u op de achterkant van het etiket.
4. Ik wil het product in de set vervangen. Is dit mogelijk?
Helaas hebben we niet de mogelijkheid om een enkel product uit een set te ruilen. Het assortiment in onze winkel is zo uitgebreid dat er voor ieder wat wils is. We hebben aantrekkelijke sets - startersets, sets voor koppels, cadeausets, sets met samples, multi-packs, met accessoires, maar ook met thee en koffie.
5. Kan ik een groothandelbestelling plaatsen en hoe? Wat zijn de groothandelsprijzen van de producten?
Op MateMundo.nl verkopen wij geen producten in het groot. Als u geïnteresseerd bent in het kopen van groothandel yerba mate, thee, koffie, accessoires en health food producten, bezoek dan het venusti.eu groothandelsplatform. Productprijzen zijn beschikbaar na inloggen.
6. Wat is de beste yerba mate om mee te beginnen?
Iedereen vindt iets anders lekker - het hangt af van smaak en persoonlijke voorkeur. Sommigen zullen onmiddellijk de Argentijnse bittere yerba mate proeven, terwijl anderen door de intensiteit en bittere smaak worden afgeschrikt bij het verder proberen. Als je niet zeker weet wat je moet kiezen en je je zorgen maakt over de sterke smaak van Ilex paraguariensis, raden we de Braziliaanse groene yerba mate van Verde Mate Green aan om mee te beginnen - dankzij de speciale verwerking met hete lucht drogen en het overslaan van de kruidenfase, is deze yerba mate mild van smaak en goed om je mate-avontuur mee te beginnen.
Vragen over aankoop, levering en orderafhandeling:
1. Hoe betaal ik mijn bestelling?
In onze winkel kun je verschillende betalingsmethoden gebruiken: traditionele bankoverschrijving, online bankoverschrijving, creditcard, PayPal of Stripe.
2. Hoe en wanneer komt het pakket aan? Wat zijn de leveringskosten?
Op deze pagina vindt u alle beschikbare leveringsvormen in onze winkel, samen met de verzendkosten en levertijden. We willen je er ook aan herinneren dat als je voor minimaal EUR 99 in onze winkel koopt (alleen binnen Nederland)), de verzending gratis is - je betaalt alleen voor de producten.
3. Is het mogelijk om internationaal te verzenden? Wat zullen de verzendkosten zijn?
Ja, dat is mogelijk. Wij versturen bestellingen naar het buitenland via DPD en DHL. Een lijst met de landen waarnaar wij verzenden en de verzendkosten vindt u op deze pagina.
4. Is het mogelijk om mijn bestelling persoonlijk af te halen?
Helaas is dit niet mogelijk. Onze winkel werkt alleen online en uw bestelling wordt door de bezorger bij u afgeleverd.
5. Waarom is mijn bestelling nog niet aangekomen?
Dit kan om verschillende redenen gebeuren - min of meer afhankelijk van ons. Volgens onze Algemene Voorwaarden hebben wij tussen de 1 en 10 werkdagen om uw bestelling te verwerken vanaf het moment dat u uw aankoop doet. Natuurlijk proberen we bestellingen zo snel mogelijk te verzenden, maar bij een groot aantal bestellingen kan deze tijd iets langer zijn.
Als uw pakket is opgehouden of kwijtgeraakt door het koeriersbedrijf, neem dan contact met ons op en wij nemen contact op met de leverancier om uw bestelling terug te vinden.
Als je de status van je bestelling wilt controleren, gebruik dan de tracking link die we naar je e-mail hebben gestuurd. U vindt de link ook in uw account, in uw bestelinformatie: Login -> Bestellingen -> Actueel.
6. Mijn bestelling staat in de wacht. Waarom?
Dit kan om verschillende redenen gebeuren, bijv.: niet of onvolledige betaling, onjuiste of onvolledige gegevens in de bestelling, tijdelijk geen voorraad van het product, enz. Wij zullen zo snel mogelijk de reden nagaan waarom uw bestelling is opgehouden en u hierover informeren en u laten weten wat u moet doen om de status van uw bestelling gewijzigd te krijgen.
7. Is het mogelijk om het pakket te volgen?
Ja. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u van ons een e-mail met een link om uw pakket te volgen. U vindt ook alle informatie in uw account: Login -> Bestellingen -> Actueel.
8. Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Zolang u nog niet heeft betaald voor een geplaatste bestelling, heeft u de mogelijkheid deze te wijzigen of te annuleren. Ga naar uw account: Login -> Bestellingen -> Actueel en klik onder de bestelinformatie op de groene knop "Bestelling wijzigen" of de rode knop "Bestelling annuleren". U kunt uw bestelling ook annuleren nadat deze is betaald, als deze nog niet is verzonden. Wij storten uw betaling binnen 3 werkdagen terug.
9. Wat is het verschil tussen een retourzending en een klacht?
Een klacht geldt voor producten die tijdens het bestelproces zijn beschadigd en onbruikbaar zijn (bijv. gescheurde yerba mate-verpakking, gebarsten mate-kalebas, gedeukt yerbera-blik, enz.) De retour geldt voor producten die in ongewijzigde staat zijn en niet zijn gebruikt.
10. De producten die ik heb besteld, zijn tijdens de levering beschadigd. Hoe kan ik ze terugsturen?
Als het door u ontvangen product beschadigd is, kunt u een klacht indienen. Ga naar uw account: Login -> Klachtenafdeling (RMA) -> Voeg een klacht toe, selecteer de bestelling en de producten waarover u wilt klagen, vermeld de reden van de klacht, voeg foto's bij die de schade aan het product tonen en wacht tot wij uw verzoek in behandeling nemen (wij hebben daar 30 dagen de tijd voor). Zodra wij uw klacht hebben aanvaard, sturen wij informatie naar uw e-mail. U kunt de bestelling dan naar ons terugsturen. Wij sturen u binnen 14 dagen het geld voor de geretourneerde producten.
11. Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar ik wil de producten niet. Hoe kan ik ze terugsturen?
Heb je een bestelling geplaatst in onze winkel, maar ben je na ontvangst van het pakket tot de conclusie gekomen dat de producten niet nodig zijn of niet zijn wat je ervan verwacht had? Geen probleem! U kunt de gehele bestelling of geselecteerde producten zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen na aankoop aan ons retourneren. Ga naar uw account: Login -> Retouren -> Voeg een productretour toe, selecteer de bestelling en de producten die u wilt retourneren en doorloop de stappen om een retourcode te genereren. Wij sturen u binnen 14 dagen het geld voor de geretourneerde goederen. U kunt meer lezen over uw recht om het contract te annuleren op deze site.
Vergeet niet dat je alleen producten kunt retourneren die je niet hebt gebruikt en, in het geval van voedsel, alleen die niet zijn geopend!
12. Hoeveel moet ik betalen om mijn bestelling te retourneren?
U stuurt de bestelling op eigen gelegenheid terug. De verzendkosten zijn afhankelijk van de door u gekozen verzendmethode.
13. Hoe lang duurt het om mijn retourzending/klacht/terugbetaling te verwerken?
We hebben 30 dagen om je klacht te verwerken en 14 dagen om je de geretourneerde producten terug te betalen vanaf het moment dat we te horen krijgen dat je je aankoop aan ons wilt retourneren. Wij behouden ons het recht voor om de terugbetaling in te houden totdat wij het artikel hebben ontvangen of totdat wij een bewijs van terugzending hebben ontvangen.
Vragen over de winkel en het account
1. Ik heb een kortingscode, maar hij werkt niet. Waarom niet?
We hebben veel kortingen voor onze winkelklanten, bijvoorbeeld voor eerste aankopen na inschrijving op onze nieuwsbrief of om verschillende seizoensgebonden promoties te vieren. De kortingen hebben betrekking op afzonderlijke producten, hele productcategorieën of zijn afhankelijk van de waarde van het winkelmandje - elke promotie heeft iets andere regels en je vindt de details meestal in een e-mail van ons of op de blog.
Je kunt de kortingscode op twee plaatsen gebruiken: op deze pagina of in de boodschappenlijst tijdens het plaatsen van je bestelling - als de code correct is, wordt hij geactiveerd en wordt de prijs van de producten verlaagd. Op de pagina hierboven (of door er rechtstreeks naartoe te gaan vanuit de boodschappenlijst) kun je alle informatie over de code controleren - aan welke voorwaarden je moet voldoen om de korting te krijgen, de geldigheidsperiode van de code, het assortiment producten waarvoor de code geldt en of de code wordt gecombineerd met andere promoties. Belangrijk: je kunt maar één code tegelijk activeren!
Het kan voorkomen dat je boodschappenlijstje monsters van producten bevat, goederen die momenteel in promotie zijn of sets die we bijna tegen kostprijs verkopen en dan zal de kortingscode de prijs iets verlagen of zelfs helemaal niet. Het spijt ons als dit gebeurt, maar helaas hebben we niet altijd de mogelijkheid om de prijs nog verder te verlagen.
Heb je meer vragen over hoe kortingscodes in onze shop werken? Schrijf ons! We proberen antwoorden te vinden op al je vragen.
2. Wat is een loyaliteitsprogramma en hoe gebruik ik het?
Als je winkelt bij MateMundo.nl verdien je punten voor elke bestelling, die je kunt inwisselen voor producten van het speciale tabblad "Loyaliteitsprogramma". Je kunt hier meer te weten komen over het programma en de gedetailleerde voorwaarden vind je op deze pagina.
3. Ik wil ideeën/observaties/bugs op de website melden. Hoe kan ik dit doen?
Heb je ideeën of opmerkingen die je met ons wilt delen of heb je fouten op onze website gevonden die je wilt melden, dan kun je op verschillende manieren contact met ons opnemen:
Heeft u vragen die hier niet worden beantwoord? Schrijf of bel ons - we helpen je graag om eventuele twijfels weg te nemen! We zullen de lijst met vragen en antwoorden hierboven voortdurend bijwerken.